Handels- og leveringspolitik

Betaling
Rún Studio modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA og Mobilepay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb på webshoppen er i DKK og er inkl. dansk moms på 25%.

Rún Studio bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering
Rún Studio leverer din ordre via DAO til en DAO pakkeshop. 

Fragtprisen er fra 41,- DKK inkl moms og leveringstid på lagervare er fra 2-8 hverdage. Til ikke-brofaste øer kan der forventes en længere leveringstid. 

Hvis det ikke er muligt for leveringsfirmaet at aflevere din bestilte pakke på din hjemme- eller erhvervsadresse, er det dit ansvar som kunde at afhente din bestilling hos en pakkeshop indenfor de oplyste tidsfrister. Hvis varen ikke afhentes indenfor tidsfristen, sendes den automatisk tilbage til Rún Studio. I dette tilfælde vil du blive opkrævet et beløb, svarende til omkostningen for returforsendelse. Dette gælder både i forbindelse med gensendelse af dine varer, eller ved fortrydelse af dit køb.

RúnStudio tager forbehold for levering af udsolgte varer. Mange af de ting vi sælger findes der kun 1 af, og skulle der ske en fejl i vores system hvor en sådan vare bliver solgt 2 gange, vil du få besked snarest muligt, og varen vil gå til den person der først gennemførte sit køb.

Vi pakker keramik og andre skrøbelige genstande godt og forsvarligt ind, og oplever heldigvis meget sjældent at ting går i stykker under fragten. Når du afhenter din pakke er det vigtigt at du kan se at kassen er ubeskadiget og ikke har buler. Er du i tvivl skal du åbne pakken der hvor du afhenter, for at se om varen er beskadiget. Er varen beskadiget skal du nægte modtagelse og kontakte os med det samme. Tag gerne et billede af varen, emballagen samt kassen. 

Afhentning
Vi tilbyder som udgangspunkt ikke afhentning af vores vare, da vi ikke har en fysisk butik. Vores lager befinder sig i Hinnerup. Der kan dog gøres undtagelser i visse tilfælde, så hvis du ønsker afhentning, så kontakt os via mail eller sms. 

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet.

Rún Studio vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering rettes henvendelse til hello@runstudio.dk og reklamationer sendes til:

Rún Studio
Fredsallé 2
8382 Hinnerup

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på hello@runstudio.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: hello@runstudio.dk